Maroger olej

malarstwo, rzeźba, fotografia, inne
Awatar użytkownika
ZPTS
Posty w temacie: 1
Posty: 861
Rejestracja: 08 kwie 2019, 9:25

Maroger olej

Post autor: ZPTS » 29 kwie 2019, 12:45

OLEJ - EMULSJA MAROGER 65
......technika Johna Van Eyck’a, którą jak jeden z naszych członków sądzi, odkrył na nowo, bazuje na wykorzystaniu oleju i żywicy zemulsyfikowanej do kleistej cieczy – wody (glue-water). Nowe eksperymenty trwające przez kilka miesięcy pozwoliły bardziej precyzyjnie opisać charakterystykę produktu który tutaj nazwiemy „medium”.
"Medium gdy jest suche jest przejrzyste. Pod mikroskopem widzimy utworzone z nieskończonej liczby bardzo małych nałożonych na siebie cząstek olejo-żywicznych utrzymywanych razem przez materiał wiążący, który również jest przejrzysty.
"Tak więc mamy tutaj zestawienie dwóch różnych systemów optycznych, jeden ciągły drugi nieciągły- każdy posiadający własny indeks refrakcji.
"Ze względu na separację pigmentów, które są złączone poprzez swoje powinowactwo do cząstek olejo-żywicznych otrzymujemy całkowitą moc optyczną i wartość chromatyczną o bardzo wysokich wartościach przy minimum pigmentu. Jest to efekt, którego nie można uzyskać za pomocą procedur w powszechnym użyciu a dających efekt mdły podczas gdy medium pozostaje lśniące.
"Ze względu na strukturę emulsji otrzymujemy najlepszą z możliwych separację pigmentów. Pigment, poprzez swoje powinowactwo do cząstek olejo-żywicznych, łączy się z nimi w momencie wprowadzenia do emulsji. Niektóre źródła uznają, iż jest to zjawisko elektrolizy. Obecnie nie możemy jednoznacznie stwierdzić czy pigment umiejscawia się na zewnętrznej czy wewnętrznej stronie cząstki olejo-żywicznej, czy też zachodzi reakcja wymiany osmotycznej pomiędzy pigmentem a cząstką. Cokolwiek ma miejsce, dystrybucja pigmentu w medium zachowuję zdefiniowane zasady osobno dla każdego pigmentu. Tak więc kolor bieli ołowiowej i cynober wprowadzone do medium jednocześnie dystrybuują się każda w inny sposób bez najmniejszego kontaktu pomiędzy pigmentami.
W ten sposób zrealizowana separacja międzypigmentowa jest najlepszym możliwym rezultatem gdyż daje ochronę przed wszelkimi kolejnymi reakcjami chemicznymi, które mogą mieć miejsce ze względu na bardzo bliski kontakt pigmentów. To zjawisko wyjaśnia idealne zachowanie obrazów Starych Mistrzów.

Wróć do „INFORMACJE WARSZTATOWE”